Friday, September 16, 2011

BJ Thomas - Raindrops Keep Falling On My Head


     此曲为1969年美国20世纪福克斯公司拍摄的《布奇·卡西迪和阳舞仔》一片的主题曲,它获得了第42届奥斯卡最佳歌曲奖。随着时代的演变,西部建立起了新的城镇,交通更为通畅,法律也树立了起来,昔日蔑视法律的强盗歹徒,日益感到西部已不是他们任意横行的乐土。此曲表达了主人公"无可奈何花落去"的心境。影片以真人真事为依据,20世纪初在美国西部富有传奇色彩的人物卡西迪(保罗·纽曼饰演)和阳舞仔(罗伯特·雷德福饰演)生命最后一段时光。

    他们受到区警方的追捕,二人一起逃亡,同行的还有渴望寻求新生活的年轻、美丽的女教师埃塔(凯瑟琳·罗斯饰演)。其中阳舞仔善于交际,他买了一辆自行车给了他喜欢的女教师埃塔并说:"这就是未来",然后带着埃塔在小路、田间行走,其间伴随着歌曲《雨点不断打在我头上》,同时还做各种动作,十分风趣。歌词也很有意思:

    雨点往我头上掉,
    它恰似一个人有一双长长的脚,
    床上容不了。
    雨点往我头上掉,
    没完没了。

    我要和太阳一样可靠,
    我就说我不喜欢把事情办糟。
    让雨点往头上掉,
    没完没了。
    有些事情我知道,

    下雨天让人特烦恼。
    我却不恼,
    直到幸福向我微笑。

    雨点不停往下掉,
    我不会悲凄凄,
    嚎啕大哭,
    泪水往外冒。
    我知道下雨不好,
    可我自在逍遥,
    永不烦恼,永不烦恼。




Raindrops Keep Falling on My Head Raindrops keep fallin' on my head And just like the guy whose feet are too big for his bed Nothin' seems to fit Those raindrops are fallin' on my head, they keep fallin' So I just did me some talkin' to the sun And I said I didn't like the way he got things done Sleepin' on the job Those raindrops are fallin' on my head, they keep fallin' But there's one thing I know The blues they send to meet me won't defeat me It won't be long till happiness steps up to greet me Raindrops keep fallin' on my head But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red Cryin's not for me 'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin' Because I'm free Nothin's worryin' me [trumpet] It won't be long till happiness steps up to greet me Raindrops keep fallin' on my head But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red Cryin's not for me 'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin' Because I'm free Nothin's worryin' me




1 comment:

  1. Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the storm!

    -- Thank you BJ Thomas

    ReplyDelete